HTML

Pop-Corner

A szombathelyi Berzsenyi Rádió szerda esti műsorának olvasható változata. Ha lemaradtál az adásról (persze véletlenül) itt megkaphatod a hiányzó információkat a zenekarokról!

Friss topikok

  • tango romeo: Eszti, Csabi tavasszal legyen rádiós buli, rátok vár a szép feladat, de kaptok segítőket hozzá. ... (2009.02.19. 10:15) Hamarosan
  • Pop-Corner: Köszönjük! :) (2008.11.30. 12:28) Riot Radio!!!!!!!!
  • Pop-Corner: hát ha már így felajánlottad, megköszönném (eszter_86@hotmail.com) - várom a kontaktot :D (2008.06.18. 14:17) Ende
  • Pop-Corner: Hát elvileg a héten felteszik. (2008.05.20. 11:37) Nem unod még?
  • Pop-Corner: Köszönjük! Különben nyilván nekem is jár egy vesszőzés, mert akár én is kijavíthattam volna Eszter... (2008.05.11. 09:32) Holnap Pop-Corner? Na ne mondd...

Címkék

Címkefelhő

Suhanc-beat: The Coral

2007.12.16. 21:32 | Pop-Corner | 15 komment

Címkék: zene ajánló the coral popcorner



Szépen-lassan kezdem bepótolni a mulasztásaimat. Ha még emlékeztek, az első adásban volt szó az egyik legnagyobb kedvencemről, a The Coralról. Róluk olvashattok most pár mondatot.

Öt-hat év távlatából bátran kijelenthetjük, hogy a The Coral a 2000-es években Nagy Britanniából kiömlő gitárzenei-massza messze egyik legkiemelkedőbb és legtehetségesebb zenekara. Bár a The névelő mentén közös halmazt alkot a kortárs együttesekkel, zenei szempontból nem sok kapcsolódási pontot találunk. Nincsen köze a Libertines és társaik flegma angolságához, a Franz Ferdinand-féle vonal poszt-punkos/new wave-es „tánczenéjéhez” meg úgy általában semmihez sem a mai színtérről. Beat, folk, pop, garázs-rock, matrózdalok, soul, funk, jazz, blues, country, reggae, ska, ragtime, szörf-rock, westernfilm zenei hatások, és még ki tudja, mi minden adja egymásnak a kilincset lehengerlő frissességgel, időtlen és hibátlan számok formájában.

A 2002-es cím nélküli debütálástól (amikor a tagok egy része még csak tizennyolc éves volt!) az áll esik le: elvarázsolt folk, tengerésznóták, skás beütésű popdalok, Syd Barrett-, Captain Beefheart-, Love-hatások, agyafúrt pszichedelikus remekművek keverednek és állnak össze lenyűgözően fordulatos és eklektikus zenei „tablóvá”, míg a 2003-as Magic And Medicine egy szívszorítóan gyönyörű beatlemez. Tegyük fel szépen a lemezpolcra a Hard Day’s Night mellé, nem fog szégyent vallani. A zenekar slágerlistás dalok, teltházas koncertek, és lelkendező kritikák kíséretében aratta le megérdemelt sikereit. Az ezek után következő 2004-es Nightfreak And The Sons Of Becker ( amit mandínerből, egy hét alatt írtak és vettek fel valahol Dél-Walesben) és a 2005-ös The Invisible Invasion már „csak” a jó kategóriába tartoznak, de azokon is szép számmal találunk tökéletes és ihletett popdalokat.

A zenekar aztán a nagy turnézásban teljesen szétszívva és szétesve, gitárosuk (Bill Ryder Jones) kiválásától elbizonytalanodva, majdnem a feloszlás mellett döntött, de nagy-nagy szerencsénkre még időben meggondolták magukat. Elvonultak pihenni, Bill is visszatért és Noel Gallagher (Oasis) stúdiójában - mivel nagy haverok - gyakorlatilag ingyen (!) vették fel az új lemezt, amely ismét csúcsformában mutatja a huszonöt éves átlagéletkorú liverpooli együttest. Hangulatában leginkább a Magic And Medicine-re hajazó Roots & Echoes, szellemességben, slágerességben; leheletfinom dalszerzői, hangszerelési és hangmérnöki  megoldásokban úgy veri kenterbe az egész menő indie szcénát, mint a pinty. Skellyék bármikor képesek csípőből megírni 11 tökéletes beatslágert, anélkül, hogy különösebben megerőltetnék magukat. Az év egyik legkiválóbb munkája, efelől nem lehet kétségünk.

www.myspace.com/thecoral
www.thecoral.co.uk/

Innen pedig szemezgethettek a videók és koncertfelvételek közül, találomra.

söcsö


A bejegyzés trackback címe:

https://popcorner.blog.hu/api/trackback/id/tr61266233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sense 2007.12.20. 20:48:10

Imádom én is a Coral-t,egyik kedvenc zenekarom:)
és a legjobb benne valóban hogy nem egy tucatzenekar.

Pop-Corner 2007.12.22. 10:46:15

Különben itt az új videó, nem tudom láttad-e már. A Put The Sun Back-hez készült. Élőben rögzítették, ezért más egy picit a hangzása a dalnak.

www.youtube.com/watch?v=Ra3OlfNwqXA

Sense 2007.12.22. 17:18:51

köszi a linket még nem láttam:) kissé le vagyok maradva Coral témában:S
élőbe (is) nagyon jók,Bécsben is jól tolták;)

Pop-Corner 2007.12.22. 21:01:29

Én is ott voltam. :)

Sense 2007.12.22. 22:09:26

bár én is inkább az Arctic miatt mentem (mint Eszter) de a Coral is maradandó nyomokat hagyott bennem:) (végülis a koncert után szerettem meg..)

Pop-Corner 2007.12.23. 09:37:20

Én pedig kifejezetten a Coral miatt mentem. :)

Sense 2007.12.23. 10:29:33

Arctic-ot azért szereted nem? mondjuk a Coral-tól az a 45perc nem volt túl sok. (igaz akkor soknak találtam..) egy teljes hosszú Coral se lehet rossz 8bár szerintem itt a közelbe nem lesz ilyesmi...egyenlőre...nemhogy itthon.......)

Pop-Corner 2007.12.23. 17:37:09

Öööö... annyira nem. :) Pár dalukat bírom, aztán annyi. Coral lett volna önálló koncerten Bécsben, nov. 25-én, de betegség miatt elmaradt. Jövőre pótolják.

Sense 2007.12.24. 12:46:25

de azért élvezted a koncertet nem?"azt pedig a legfinnyásabb sznoboknak is be kell ismerniük hogy a Fake Tales of San Francisco egy kurva jó dal" ;) áhh istenséges az egész AM úgy ahogy van:)
betegség miatt elmaradt?jellemző...a Coralnak mostanság ki szokott lenni az előzenekara? azér szar lehet azoknak akik már úgy készültek hogy nah jönnek aztán....én kakadtam volna ha júliusba egy iylen megtörténik,........

Pop-Corner 2007.12.25. 11:43:08

Azt hiszem, az a legfinnyásabb sznob én volnék. :D Hát azért a cikkből szerintem kiderül, hogy tetszett. ;)

Sense 2007.12.25. 13:28:13

jól meg volt fogalmazva a cikk,lényegretörő üresjáratok nélkül:D (max az időpontba lehet belekötni..)máskor is volt már cikked a WAN2-ba? (nem vagyok jártas WAN2 témába egy júniusi szám megvan aztán ennyi:D)

Pop-Corner 2007.12.25. 19:50:07

Köszi. Hosszabb cikk volt eredetileg, de a szerkesztők kihúztak belőle pár részt helyhiány miatt. Az időpontot jól adtam le, fogtam is a fejemet, mikor megláttam, hogy elírták... Igen, jelent meg már cikkem előtte is, meg azóta is. Ha van még kérdésed, nagyon szívesen válaszolok, de arra esetleg mailcímet adnék, hogy ne "beszéljük szét" a blogot, mert nem magamról akarok olvasni a kommentekben. :)

Sense 2007.12.28. 15:30:17

jellemző...(pedig lehetett volna 1 oldalas cikk:P) heh hogy lehet azt elírni?nag szép.,.Te már régi Coral rajongó vagy? melyik album szeritned a legjobb?(ez nem annyira off téma)

Pop-Corner 2007.12.28. 22:41:00

Aha, már a kezdetektől fogva. A VH1-on láttam a Goodbye videóját még valamikor 2002 végén, és egyből beléjük "zúgtam". :) Nehéz kérdés, mindegyiket szeretem, de talán a kettes jön be legjobban, mert az ízlésemhez, a lelkialkatomhoz azok a hangulatú dalok állnak a legközelebb. De az elsőt is imádom, meg az ideit is.
süti beállítások módosítása