HTML

Pop-Corner

A szombathelyi Berzsenyi Rádió szerda esti műsorának olvasható változata. Ha lemaradtál az adásról (persze véletlenül) itt megkaphatod a hiányzó információkat a zenekarokról!

Friss topikok

  • tango romeo: Eszti, Csabi tavasszal legyen rádiós buli, rátok vár a szép feladat, de kaptok segítőket hozzá. ... (2009.02.19. 10:15) Hamarosan
  • Pop-Corner: Köszönjük! :) (2008.11.30. 12:28) Riot Radio!!!!!!!!
  • Pop-Corner: hát ha már így felajánlottad, megköszönném (eszter_86@hotmail.com) - várom a kontaktot :D (2008.06.18. 14:17) Ende
  • Pop-Corner: Hát elvileg a héten felteszik. (2008.05.20. 11:37) Nem unod még?
  • Pop-Corner: Köszönjük! Különben nyilván nekem is jár egy vesszőzés, mert akár én is kijavíthattam volna Eszter... (2008.05.11. 09:32) Holnap Pop-Corner? Na ne mondd...

Címkék

Címkefelhő

Ha Stephin Merritt zajt akar

2008.04.18. 12:54 | Pop-Corner | Szólj hozzá!

Címkék: zene ajánló popcorner the magnetic fields

A Beach Boys kaliforniai nap szárította, és óceáni szél lengette, édes-bús harmóniáit berántani New York sötét bugyraiban fortyogó, Velvet Undergroundos zajözönébe meglepő és merész húzás, de nem a Jesus And The Mary Chain-nek, akik ezt a váratlan hadicselt végrehajtva, elkészítették a nyolcvanas évek egyik legfontosabb lemezét, az 1985-ben megjelent Psychocandyt.

Hogy mennyire igazuk volt anno a Reid testvéreknek, azt a Magnetic Fields huszonhárom évvel később megjelent lemeze is remekül példázza: a zenekar agytrösztje, Stephin Merritt ugyanis a Pszichocukrot nevezte meg legfőbb ihletforrásnak az új albuma kapcsán. Napjaink egyik legizgalmasabb, vállaltan meleg, karakteres baritonjáról azonnal felismerhető dalszerzője még a kilencvenes évek elején indította el projektjét New Yorkban. Legjobb lemezük, a popzene egyik legmonumentálisabb vállalkozása, a három cd-n megjelent, háromszor 23 felemelő, vicces és fülbemászó szerelmes számot tartalmazó, a címében a jól ismert  szexuális pozitúrára is utaló, 1999-ben kiadott 69 Love Songs, az egyszerre talán soknak tűnő dalmennyiség ellenére is erősen ajánlott. A lemezen uralkodó derűs melankólia a 2004-es i-n (igen, ez az album címe), a kamara-pop keretei között „forgolódott” tovább, és a Distortion című friss hanghordozón hallható folyamatos háttérzúgás sem tudja eltakarni Merritt dalainak ábrándosan szomorkás hangulatát.

Azért ne ijedjünk meg, szó sincs itt kakofón, feedbackes káoszról: az ő olvasatában a noise nem azért van, hogy darabokra szaggassa a dalokat, inkább csak egy újabb hangszerelési trükk, amivel Merritt barátunk elszórakozhat. Amennyire visszafogott és finom, a cselló, zongora, orgona, harmonika és női vokál által színesített elvarázsolt és emlékezetes dallamvilág, annyira visszafogottan és finoman gerjed, ropog és recseg a gitár. A legegyszerűbben úgy tudnánk megfogalmazni miről is van szó, ha arra buzdítjuk a kedves olvasót, hogy képzelje el azt a valószerűtlen helyzetet, amikor Brian Wilson (a Beach Boys szellemi vezére) és mondjuk Leonard Cohen egy gyár óriási szerelőcsarnokában rögzít egy lemezt, miközben a háttérből állandóan behallatszik a különféle gépek zörgése-kattogása és a futószalag monotonul zúgó hangja. Csak aztán ne lepődjön meg, ha hirtelen arra eszmél, hogy a munkásoknak köszönhetően az "I hate California Girls" refréntől visszhangzik majd az épület.

www.myspace.com/themagneticfields


söcsö

A bejegyzés trackback címe:

https://popcorner.blog.hu/api/trackback/id/tr59431374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása